Sidan innehåller annonslänkar
Salming

Salming Delta Jacket Women

Kontrollera pris

Köp nu

En exklusiv presentationsjacka i ett mycket funktionellt och bekvämt 4-vägsstretch microfibermaterial. Den diskreta designen och funktionella detaljerna kommer att fungera vid all möjliga tillfällen....


Jämför produkt Salming Delta Jacket Women online innan du handlar. Vi har samlat nödvändig information om produkten Salming Delta Jacket Women i kategorin Kläder här hos oss.

Läs mer...
Kategori: Kläder
Artikelnummer: 1198726-0505-L
Visa fler
Du kanske också gillar:
Produkter från kända varumärken
Ryggsäckar

Ryggsäckar från Deuter

Se alla produkter
Styrketräning

Styrketräning från FitNord

Se alla produkter

Från kunskapsbanken

Tunturi

Tunturi är en finsk cykel- och konditionsredskapstillverkare. Tidigare även tillverkare av mopeder. Tunturi är stationerat i Åbo. Tunturi grundades av bröderna Aarne och Eero Harkke år 1922. Efter att ha varit ägt av banken Merita såldes Tunturi till nederländska Accell Group år 2003. År 2006 beslöt Tunturi att flytta produktionen av cyklar till Ungern. Tunturi säljer också konditionsredskap för hemmabruk, bland annat motionscyklar, löpmattor och crosstrainers.

Styrketräning

Styrketräning är träning med fokus på att höja styrkan, anaeroba uthålligheten samt storleken av kroppens muskler. Korrekt utförd träning kan även stärka kroppens skelett, senor och ligament. Den belastning (även kallat intensitet) man tränar med vid styrketräning, relativt muskelns maximala styrka, spelar stor roll för hur styrkan och muskelvolymen påverkas av träningen. Detta uttrycks ofta i "repetitioner" eller "max rep", som innebär att man tränar med den största belastning som man förmår göra ett visst antal repetitioner av övningen.Antalet repetitioner som genomförs påverkar vilken typ av styrka man får. En studie jämförde 3–5, 9–11 och 20–28 repetitioner. Den visade att störst styrka fick de som endast gjorde 3–5 repetitioner och att de som gjorde 20–28 repetitioner fick störst uthållighet. Såväl de som gjorde 3–5 som de som gjorde 9–11 repetitioner fick hypertrofierade muskelceller. En metastudie som jämfört flera olika studier fann att man för maximal styrka bör göra fyra repetitioner per muskelgrupp. För otränade tre gånger i veckan med 60 % av max och för tränade två gånger per vecka med 80–85 % av max.McLester et al. visade att träning tre gånger i veckan gav bättre resultat i både styrka och volym jämfört med en gång i veckan.