SÄKER SSL KRYPTERING
Video

Läs mer om FitnessBoll 75 cm Grön

Fitnessbollen ger möjlighet till en lång rad övningar. Speciellt bra för ryggträning, stabiliseringsträning och balansträning. Rekommenderas också som stol. Levereras med träningsprogram på DVD med svensk/norsk/dansk tal. Bollen är explosionssäker, Levereras med pump. Max personvikt 165 kg.   Vilken storlek ska jag välja ? Stor person - stor boll, liten person - liten boll. För kroppshöjd från 150 cm till 168 cm rekommenderar vi 65 cm boll. För kroppshöjd från 165 cm till 190 cm rekommenderar vi 75 cm boll. Det är regel svårare och mer ansträngande att använda en stor boll.   Hur mycket luft bör bollen fyllas med ?   Du ska kunna sitta på bollen utan att sjunka ner för långt, men det ska inte kännas för hårt. Mindre luft ger en snabbare boll, som kräver mer av användaren. Här har du en fin möjlighet att förbättra dig själv.  Hur träna man med en fitnessboll?För tips, inspiration och program - prova CoachM online gratis!Som kund till Träningspartner får du prova Coach M Online helt gratis i 30 dagar från tidpunkten du blir medlem. Kom ihåg att ange rabattkod TPKUND efter ditt namn.Därefter kostar tjänsten 249 SEK per månad. Bli Medlem - Klicka Här!    BÄST I TEST enligt ICA-kuriren 2010 nr.5  

Från faktabanken

Grön

Grön är en av de traditionella spektralfärgerna och det gröna färgområdet omfattar en mängd olika gröna nyanser. I det standardiserade färgbeteckningssystemet NCS är grön en av sex elementarfärger och har beteckningen G. I RGB-systemet för additiv färgblandning är grön (G) en av de tre primärfärgerna. Grönt är den dominerande färgen i levande vegetation och har symboliska betydelser som ofta har att göra med naturen.

Aerobics

För filmen med samma namn, se Aerobics – A Love Story.Aerobics är ett samlingsnamn på olika typer av träningspass som bygger på aerob träning, som gett aerobics sitt namn. Med aerobics förstås vanligen inomhusträning i grupp till en ledares instruktioner och till musik. De flesta aerobicspass utgör därför en specifik form av motionsgymnastik. Aerob träning betyder träning med tillgång till syre, således konditionsträning. Konditionen begränsas i första hand av hjärtats förmåga att pumpa ut blod i kroppen, kärlens förmåga att distribuera blodet och antalet mitokondrier i muskelns celler. Ett aerobicspass utgör därför kardiovaskulär träning.