Sidan innehåller annonslänkar
SBI Fitness

SBI Gjutjärnshantlar 9kg

Kontrollera pris

Köp nu

Sexkantiga hantlar från SBI av gjutjärn. Svart hammarlack. 1-10 kg. Pris per st.Räfflade handtag på hantlar från 5 kg.


Jämför produkt SBI Gjutjärnshantlar 9kg online innan du handlar. Vi har samlat nödvändig information om produkten SBI Gjutjärnshantlar 9kg i kategorin Hantlar här hos oss.

Läs mer...
Kategori: Hantlar
Artikelnummer: 25003-009-9
Visa fler
Du kanske också gillar:
Tält

Tält från Marmot

Se alla produkter
Utrustning

Utrustning från Garmin

Se alla produkter
Syntetfoderjacka

Syntetfoderjacka från Peak Performance

Se alla produkter
Tillbehör Styrketräning

Tillbehör Styrketräning från Sveltus

Se alla produkter

Från kunskapsbanken

Tillbehör

För schacktillbehör se schacktermer.Ett tillbehör är en enhet som är avsedd att användas tillsammans med en huvudprodukt. Utan samtidig tillgång till en huvudprodukt är användningsområdet för ett tillbehör begränsat eller saknas. Ex: Ett tangentbord är ett tillbehör till en stationär dator. Utan dator kan inte tangentbordet användas. Ett hus är i lagens mening ett tillbehör till en fastighet. Kökstillbehör utgörs av kastruller, stekpannor, kaffekokare, visp och andra verktyg, tallrikar, bestick o s v. Reservhjul och takräcke är tillbehör till en bil.

Styrketräning

Styrketräning är träning med fokus på att höja styrkan, anaeroba uthålligheten samt storleken av kroppens muskler. Korrekt utförd träning kan även stärka kroppens skelett, senor och ligament. Den belastning (även kallat intensitet) man tränar med vid styrketräning, relativt muskelns maximala styrka, spelar stor roll för hur styrkan och muskelvolymen påverkas av träningen. Detta uttrycks ofta i "repetitioner" eller "max rep", som innebär att man tränar med den största belastning som man förmår göra ett visst antal repetitioner av övningen.Antalet repetitioner som genomförs påverkar vilken typ av styrka man får. En studie jämförde 3–5, 9–11 och 20–28 repetitioner. Den visade att störst styrka fick de som endast gjorde 3–5 repetitioner och att de som gjorde 20–28 repetitioner fick störst uthållighet. Såväl de som gjorde 3–5 som de som gjorde 9–11 repetitioner fick hypertrofierade muskelceller. En metastudie som jämfört flera olika studier fann att man för maximal styrka bör göra fyra repetitioner per muskelgrupp. För otränade tre gånger i veckan med 60 % av max och för tränade två gånger per vecka med 80–85 % av max.McLester et al. visade att träning tre gånger i veckan gav bättre resultat i både styrka och volym jämfört med en gång i veckan.